2011. január 16., vasárnap

Egyszer válaszolok

Végig robog rajtam egy
rég elfeledett érzés.
Dobban, robban, lobban
majd hatalmasat koppan
a belsőm alig tele lévő
tere.

Fáztam, megtorpantam.
Feje mellkasomra hajtva,
gyöngéden zavaró
és még is izgató
macska hangon ennyit kérdez:
„Én vagyok a legszebb?”

Nem feleltem.
Nyelni se mertem.
Őrült közönyösségem ilyenkor agyon vert.
Lustaság? Mélaság?
Áhhh… művészlélek.

De fáj hogy belsőm és szám között
millió kilométeres táv felzabálta a szavaim.

Szép volt.
Szebb mint bármi lehet.
Romantikus közhely
a csillag, hold, napfény.

Ez emberi volt.
Ez lélek volt.

Így hát. Ezt kérdezzék tőlem.
Ezt este és reggel.
Az utcán, a járdán tépő szélben.
Ezt a vízben úszva a tenger parton.
Ezt a halálos ágyon.

Szorítsák hozzá tarkómhoz.

És majd válaszolok egyszer.
Egyszer.

1 megjegyzés:

  1. No lám, kibújt a szög a zsákból. Már aki ért hozzá és szakmában van, annak átjön egy kép, a mondanivaló. Ne akarjon az ember túl hamar felnőlni. Hosszas kibontakozásom során már én is rájöttem.

    VálaszTörlés